Review: receptenboek FitChef Turbo + Winactie!

2

Na het succesvolle eerste FitChef boek van Mark van Oosterwijck is hier nu deel 2: FitChef Turbo. We hebben allemaal een super druk leven, maar voor een boek met recepten die binnen 15 minuten klaar zijn, moet je gewoon even tijd maken. Met dit boek kun je juist tijd besparen met lekkere en gezonde, maar snelle gerechten: healthy Fastfood dus! En nog leuker… we mogen 2 exemplaren van dit supertoffe boek weggeven!

Dit kun je verwachten van het FitChef Turbo boek:

• Eiwitrijke recepten die binnen 5-15 minuten op tafel staan (incl. voedingswaardes);
  • Meal prep recepten die je één keer maakt voor de hele week;
  • Een prachtige foto bij elk recept;
  • Een 5 stappenplan voor een persoonlijk weekmenu op maat;
  • Voorbeeld weekmenu’s voor mannen en vrouwen;
  • Bewaartips + tips om tijd te besparen in de keuken;
  • Handige boodschappenlijst;
  • Een stevig hardcover boek met maar liefst 248 pagina’s.

Dit boek onderscheidt zich dus volledig van alle andere receptenboeken om meerdere redenen. Allereerst start het boek met een goede basisuitleg over voeding/voedingswaarden, opslag van voeding en praktische tips over efficiënt boodschappen doen. Ook staat uitgelegd hoe je in een aantal stappen tot een optimaal voedingsschema kunt komen wat bij jou past. Hiervoor is in het boek een formule opgenomen die het berekenen van je caloriebehoefte heel eenvoudig maakt. Door deze stappen te volgen kun je zelf in de basis een goed patroon maken om fitter te worden. Of je nu het doel hebt om af te vallen, spiermassa te kweken of gewoon gezonder te gaan eten: FitChef Turbo is gemaakt voor iedereen! Ook staan er twee voorbeeld voedingsschema’s in het boek die jou daarbij kunnen helpen.

Healthy Fastfood Recepten
FitChef Turbo bevat 85 supersnelle recepten die iedereen kan maken. Voor het ontbijt zijn 9 lekkere recepten opgenomen en de categorie lunch telt 9 recepten. Verder vind je in het boek 40 hoofdgerechten, waarvan 13 met vlees, 10 met gevogelte, 8 met vis en 9 vegetarische gerechten. Tenslotte zijn er nog 12 nagerechten/tussendoortjes, hiermee kun je jezelf eens goed trakteren op een heerlijke verwennerij. Daarnaast bevat FitChef Turbo een aantal ‘meal prepping’ recepten die je kunt voorbereiden en waar je een aantal keer van kunt eten of snacken. Alle recepten zijn lekker simpel uitgelegd en bij elk recept staat ook een foto van het eindresultaat.

Wat ook reuze handig is: bij elk recept staan tips voor variatie of andere handigheidjes. Zo kun je lekker blijven variëren met deze heerlijke gerechten. Ook staat per gerecht vermeld hoeveel calorieën het bevat en wat de voedingswaarde van het recept is. Super praktisch als je dit dus in een voedingsschema wilt opnemen.

FitChef Turbo - Review (3)

Klinkt helemaal top toch!? We zijn dan ook meteen aan het werk gegaan met het boek. Een recept sprong er voor ons direct uit en we konden niet wachten om dit te maken: de clubsandwich van garnalen, categorie Lunch. Het is een soort broodje hamburger maar dan net even helemaal anders. De broodlagen bestaan uit havermoutpannenkoekjes en het broodje is in 3 lagen opgebouwd met garnalen, bietjes, sla en een saus die dit gerecht helemaal top maakt. De saus is een heerlijke crème van avocado, dille, citroensap, zout en peper. En hoe het dan uiteindelijk smaakt: HEERLIJK!

FitChef Turbo - Review

Daarnaast maakten we ook een eiwitrijke ontbijt smoothie. Het enige wat we hiervoor hoefden te doen was havermout, Skyr, frambozen, een banaan en wat versgeperst sinaasappelsap in een blender te mengen tot een fruitige ontbijtdrank. Naast de fijne kleur van deze smoothie smaakt hij nog frisser dan hij eruitziet en is deze smoothie een goede bodem als ontbijt.
Zeker eens proberen dus!

FitChef Turbo - Review (2)

Onze conclusie?
Voor iedereen die fitter wil worden, op welke manier dan ook, is dit boek GE-WEL-DIG. De basis voor het maken van een voedingsschema wordt op een simpele manier uitgelegd en het boek geeft daarbij veel praktische tips. Zo kom je tot een voedingsschema wat beter vol te houden is en waar veel variatie in aangebracht kan worden. Bovendien staan er maar liefst 85 gerechten in die er op het oog al heerlijk uitzien en die iedereen supersnel zou moeten kunnen maken.

Ga dus direct aan de slag en koop FitChef Turbo HIER!
Ideaal Sinterklaas- of Kerstcadeau voor elke #fitchick, #fitdude of #fitcouple als je het ons vraagt!

#WINWINWIN
We mogen ook nog even voor Sinterklaas spelen en 2 FitChef Turbo boeken weggeven! Wat moet je hiervoor doen? Bijna niets… Plaats op onze Facebook of Instagram pagina een reactie onder het bericht van maandag 27 november en laat weten voor wie jij een Heerlijk Healthy Fastfood Diner zou willen maken.
Meedoen kan tot en met zondag 3 december 2017!

Benieuwd naar het eerste boek van FitChef? De review daarvan lees je hier!

Groetjes Sjors & Marieke