Chiapudding met banaan en kaneel

0

Chiapudding is iets wat ik een paar jaar geleden heel regelmatig maakte. Het was een beetje uit mijn zicht verdwenen, tot ik laatst in de avond oude recepten in mijn telefoon doorbladerde, en het weer tegen kwam. Ik heb het recept meteen gemaakt en de volgende ochtend ‘ouderwets’ lekker ontbeten!

Buiten dat chiapudding heel lekker is, is het hoofdingrediënt chiazaad ook heel gezond! Het bevat namelijk heel veel vezels (goed voor de spijsvertering), zit boordevol Omega 3 (goed voor hersenen en bloedvaten), en last but not least: het zorgt voor een lang verzadigd gevoel, en zorgt er ook voor dat de omzetting van koolhydraten naar suikers wordt vertraagd, waardoor er minder insuline hoeft te worden aangemaakt en je suikerspiegel beter in balans blijft.

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 grote rijpe banaan
  • 2 eetlepels chiazaad
  • 150 ml ongezoete amandelmelk, of een andere plantaardige melk
  • kaneel naar smaak
  • fruit en noten voor de topping

Recept:

  • Prak de banaan met een vork en doe deze in een schaaltje.
  • Voeg de amandelmelk, chiazaden en kaneel toe, en roer goed door elkaar. Wil je iets steviger ontbijten, voeg dan 2 eetlepels havermout toe!
  • Zet het voor minimaal 4 uur in de koelkast, zodat de chiazaden goed uit kunnen zetten.
  • Top de pudding met fruit en noten naar smaak. Ik gebruikte kiwi, aardbeien, blauwe bessen en pecannoten.

Eet smakelijk!

Op zoek naar meer recepten met chiazaad? Wat denk je van deze smoothie recepten of energy balletjes?

Share.

Over de schrijver

#healthylifestyle #foodie #sportyspice #wanderlust #fashionista

Meer lezen

Laat een reactie achter

Please type the characters of this captcha image in the input box

Typ de letters van de captcha over in het invoerveld