Anne gaat weer aan de slag met MyFitnessPal, ofja eigenlijk aan de slag met haar zwangerschapskilo’s

3

Mijn eerste dagen met MyFitnessPal.

Gevoelsmatig zo’n 100 jaar geleden (je weet wel toen ik nog een blokjesbuik had) ben ik heel fanatiek geweest met de app MyFitnessPal. Zoals de meesten van jullie weten, ben ik van 104,7 kilo naar 65 kilo gegaan in een paar jaar. De laatste 10-15 kilo, het finetunen, heb ik o.a. met deze app gedaan. Nu is die 65 kilo heel eerlijk niet mijn doel. Ik geloof namelijk niet dat ik de drive van toen nog kan of wil terugvinden in mezelf. Het was namelijk nooit genoeg.. Maar hierover later nog een blog.

En ik vond mezelf nog niet eens echt slank, what was I thinking?

 

Ik wil graag terug naar mijn startgewicht voordat ik zwanger werd: 68 kilo. En misschien niet eens dat gewicht, maar wel de kleding die daarbij hoorde. Nu (aiii pijnlijk) nog steeds 14 kilo te gaan. De eerste 12 vlogen er in de eerste 4 weken na mijn bevalling af, maar sindsdien staat het al weken stil. Ik had met mezelf afgesproken wanneer we verhuisd zijn weer op mijn voeding te gaan letten. Al 4 weken probeer ik minimaal 2x per week te sporten en dat lukt me ook. Voeding schoot er alleen telkens bij in. Niet dat ik perse veel at, maar ik maakte niet de juiste keuzes.

Mijn eerste bezoekje aan Enjoy Sports!

Ik heb een paar richtlijnen voor mezelf opgesteld:
  • MyFitnessPal gebruiken van maandag t/m vrijdag. Het weekend opletten maar zonder de app en mezelf ook iets lekkers gunnen.
  • Mijn caloriedoel niet te laag zetten. Liever 0,3 kilo per week en mezelf niet te veel ontzeggen, dan een kilo per week heel streng. Dit omdat ik ook nog wen aan mijn nieuwe leven, een nieuwe baan als mama, en vooral niet door wil slaan. Daarbij vind Rutger het ook wel leuk als ik met iets meer diner dan 4 stronken broccoli en een stukje kip.
  • Diner óf lunch met koolhydraten zoals brood, rijst, aardappelen, pasta etc. En niet beide.
  • Bij de lunch en diner altijd groenten. En anders minimaal 1 tussendoortje met groente.
  • Ik probeer minimaal 3x per week een uur met de kinderwagen te wandelen. Moet het weer wel meezitten natuurlijk he 😉
  • Iedere 4 weken op de weegschaal. Niet vaker.
  • Eerst aan de slag met de calorieën. De verhoudingen vet/koolhydraten/eiwit komt later.
  • 2x per week sporten met mijn schema van Health Advies Breda.
Hoe zagen mijn eerste 3 dagen eruit?
Dag 1
Ontbijt:
Smoothie van courgette, spinazie, banaan, appel, lijnzaad en water.
Vroege lunch:
Spelt cracker met hüttenkäse & kiemgroente en een spelt cracker met kipfilet en hummus.
Tussendoortje:
Eierkoek van de bakker en een flinke hand snack tomaten.
Diner:
Krokante kip uit de airfryer met een salade gevuld met o.a. soya boontjes.
Tussendoor:
2 cracottes met 2 hard gekookte eitjes.
Dag 2
Ontbijt:
Smoothie van courgette, spinazie, banaan, appel, lijnzaad en water.
Tussendoortje:
Spelt cracker met hüttenkäse & kiemgroente.
Lunch:
2 geroosterde boterhammen met kaas, mosterd, kiemgroente en sla. En een bakje vanille yoghurt van Optimel.
Tussendoor:
2 gekookte eitjes
Diner:
Pompoen spaghetti (verkrijgbaar bij de Appie) met Italiaanse roerbakgroenten, AH verse pastasaus, feta, falafel en kiemgroente.
 
* Ik haalde vandaag mijn caloriedoel niet. Waarschijnlijk omdat ik redelijk vroeg mijn bed in dook. Iets met bijslapen en voorslapen haha
Dag 3
Ontbijt:
2 Wasa lichtgewicht crackers met een kleine avocado en 2 gekookte eitjes.
Tussendoor:
Magere vanille yoghurt met een gouden kiwi.
Lunch:
Salade van bladspinazie, soya boontjes, rauwkost, bosui, tomaat, kiemgroente, feta en een lepel olijfolie.
Tussendoor:
Wat plakjes kipfilet uit het vuistje en een banaan.
Diner:
Ik at 2 dagen alleen dus maakte hetzelfde als op dag 2: pompoenspaghetti (verkrijgbaar bij de Appie) met Italiaanse roerbakgroenten, AH verse pastasaus, feta, falafel en kiemgroente.
Ben je benieuwd naar meer dagmenu’s van mij en heb je de app MyFtnessPal? Dan mag je me altijd volgen!

Ik heb er weer een soort van zin in. Even pas op de plaats en goed voor mezelf zorgen. Ik heb nu een mega mooie grote inloopkast in het nieuwe huis. Toch jammer dat ik 90% van de kleding die er in hangt (nog) niet pas. Op naar die ene spijkerbroek die me zo mooi staat en zo lekker zit 😉
Liefs, Anne
Acné bij volwassenen. Hoe kom je eraan, en hoe kom je er vanaf?
Het succesverhaal van Linda
Share.

Over de schrijver

Author Image

#ondernemer #power #-38kilo #motivatie #discipline #getoutofyourfatsuit

Meer lezen

3 reacties

  1. Author Image
    Lianthe van de Kerkhof on

    Hoi,Ik ga meedoen hoor! Sinds kort begonnen met 2x in de week naar de sportschool. En vanaf deze week ook via FitnessPal. Mag ik vragen hoeveel calorieën jouw doel zijn ik een dag? 1200 of 1500?Heel veel succes!!Grt Lianthe

  2. Author Image

    Het gaat jou vast lukken! Neem de tijd! Ik ben ook in 13 jaar van 106 naar nu 69, na veel gejojo en 3 kids. Nu inderdaad nog die laatste kilo\\\’s, blijven de lastigste…. Ben nu ook druk met myfitnesspal, hopelijk in januari op m\\\’n streef, dan ga ik voor de buikcorrectie! Succes meid!

Laat een reactie achter

Please type the characters of this captcha image in the input box

Typ de letters van de captcha over in het invoerveld